• ایجاد و بهرهبرداری از سامانههای نظاممند و یکپارچه در زمینه معرفی ظرفیتها و مناطق گردشگری و ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران
• معرفی تنوع در بازار گردشگری کشور با هدف جذب گردشگران زیارتی، فرهنگی، طبیعی و... به منظور افزایش تولید ناخالص ملی و توسعه اشتغال
• اولویتبخشی به توسعه گردشگری با کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه فرهنگ ایرانی
• برقراری ارتباطات با شبکه جهانی فعال در حوزه خدمات گردشگری
• بازاریابی هدفمند با در نظر گرفتن توجیهات اقلیمی و فرهنگی گردشگران خارجی و تمرکز بر نیازهای آنها
• توجه به گردشگری داخلی، بومگردی و ایجاد فرهنگ سفرهای سازماندهیشده در جامعه بهعنوان بستر توسعه گردشگری خارجی