شماره تماس
88717987-021
ایمیل
info@irtdc.ir
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 بهمن 1398
فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت‌آپ‌ها
سازمان جهانی گردشگری منتشر کرد

  فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت‌آپ‌ها

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با همکاریِ مرکز آشپزی باسک دومین رقابت جهانی برای استارت‌آپ‌های گردشگری غذا را کلید می‌زند.
امتیاز: Article Rating

به‌گزارش روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران به نقل از میراث‌آریا، گردشگری محرکی برای رشد اقتصادیِ‌جامع و پایدار است و اثر چشمگیری بر روی ارتقای رفاه اجتماعی دارد. با رشد پیوسته گردشگری در یک دهه اخیر، سهم گردشگری از ایجاد شغل یک دهمِ تمامی مشاغل بوده است (از هر 10 شغل یک مورد مربوط به گردشگری) و توانسته 10.2% از تولید ناخالص گردشگری جهانی را از آنِ خود کند. در نقطه تلاقی گردشگری و بخش خوراک، گردشگری غذا یا گردشگری خوراک می‌تواند نمایانگر فرهنگ، تاریخ و سنت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی هر کشوری باشد.

گردشگری غذا می‌تواند محرکی برای خلاقیت، نوآوری و رشد پایدار باشد که در آن استارت‌آپ‌هایی با چشم‌انداز‌های آزاد و باز می‌توانند سناریو‌های جدید و تازه‌ای را پیشنهاد بدهند که اثری مثبت و همه‌گیر بر روی بخش‌های مختلف داشته باشد و به رشد گردشگری و توسعه پایدار هر کشوری کمک کند. به این منظور، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺎﭘﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻏﺬﺍ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﻣﺮﮐز آﺷﭙﺰﯼ ﺑﺎﺳﮏ (ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺬﮐﻮﺭ) ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ این ﺍﺳﺘﺎﺭﺗ‌آﭖ‌ها کلید می‌خورد.

این رقابت‌ها در دو دسته «استارت‌آپ‌ها» و «نوآوری اجتماعی» برگزار می‌شود. در دسته استارت‌آپ‌ها، 5 مورد از از 20 استارت‌آپِ برگزیده از سوی هیئتی از متخصصان بین‌المللی و سهامدارانِ بخش گردشگری غذا انتخاب می‌شوند.

سپس این 5 فینالیست از اول تا سوم ژوئن سال 2020 سفری به فلندرزِ بلژیک خواهند داشت تا ایده خود را به متخصصان، دولت‌ها، رهبران صنعتی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در ششمین فروم جهانیِ گردشگری غذا ارائه بدهند. استارت‌آپِ برنده این فرصت را خواهد داشت که کار خودش را در سطح جهانی عرضه کند و با کمک متخصصان سازمان گردشگری غذا و مرکز آشپزی باسک، اثرگذاری آن را دوچندان کند. هزینه‌های این سفر و کمک‌های سازمان جهانی گردشگری تا سقف 3هزار یورو از طرف این سازمان حمایت خواهد شد. در انتها، شرکت برنده این فرصت را خواهد داشت که یک پروژه آزمایشی را با همکاری مرکز آشپزی باسک طراحی کرده و آن را با کمک شبکه بزرگِ این مرکز پیاده سازی کند.

در بخش «نوآوری اجتماعی»، بعد از ارسال پیشنهادها و تایید اثرگذاری آنها از سوی متخصصان مرکز آشپزی باسک و سازمان جهانی گردشگری، آنها در ششمین فروم جهانی گردشگری غذا که از اول تا سوم ژوئن 2020 در فلاندرزِ بلژیک ارائه خواهند شد. یک برنامه کاری برای طراحی یا پیاده‌سازیِ یک پروژه آزمایشی با کمک متخصصان حوزه‌های خاصِ باسک تدوین می‌شود. در انتها پروژه در شبکه مخاطبین باسک و با کمک ابزارهای دیجیتالیِ موجود به عرضه عموم خواهد رسید.

رقابت‌ها در هر دو بخش از 28 ژانویه 2020 شروع خواهد شد و متقاضیان تا ششم آپریل 2020 فرصت دارند طرح‌های خود را ارسال کنند. چهارم ماه می 2020 برگزیده‌های بخش نوآوری‌های اجتماعی اعلام می‌شوند اما در بخش استارت‌آپ‌ها 5 فینالیست در چهارم می اعلام می‌شوند و اسامی برنده نهایی در خلال ششمین فروم جهانی گردشگری غذا (اول تا سوم ژوئن 2020) اعلام خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

تصاویر
  • فراخوان دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت‌آپ‌ها
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: