شماره تماس
88717987-021
ایمیل
info@irtdc.ir
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1398
فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد
سیمرغ گردشگری ایران به پرواز درمی‌آید

  فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد

اعلامیه فراخوان عمومی طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منتشر شد.
امتیاز: Article Rating

به‌گزارش روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران به نقل از میراث آریا، در این فراخوان، «سیمرغ» به‌عنوان عنصر بصری اختصاصی برند انتخاب شده است. متن این فراخوان به شرح زیر است:

«وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای اجرای پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری در نظر دارد با مشارکت حداکثری صاحبنظران این امر مهم را به بهترین نحو به سرانجام برساند، لذا باتوجه به پایان مرحله شناخت و طراحی راهبردهای برند ملی گردشگری، از کلیه متخصصان و هنرمندان دعوت بعمل می‌آید در فراخوان طراحی «هویت بصری برند ملی گردشگری» شرکت کنند. در این زمینه انتظار می‌رود، طرح‌های ارائه شده در برگیرنده مشخصات ذیل باشد.»

  • ویژگی‌های طرح ارسالی:

موضوع: طراحی نماد (لوگوی) برند ملی گردشگری ایران

جوهره برند: اصالت

ایده محوری: معرفی ایران باشکوه با تکیه بر وحدت بخشی به کثرت و تنوع جاذبه‌های گردشگری ایران

عنصر بصری اختصاصی برند: سیمرغ

کهن الگوهای مطلوب در مورد برند:

کهن الگوهای اصلی: حکیم (خردمند)، حامی (پرستار)، کیمیاگر

کهن الگوهای فرعی: معصوم، خلاق، عاشق

صفات برجسته شخصیت برند: اصالت، هوشمندی، صمیمیت، مهربانی و مهمان نوازی، روشن اندیشی، آزادمنشی

طیف رنگی پیشنهادی: فیروزه‌ای، خاکی، طلایی (ایده از خاک به افلاک)

  • شرایط و مقررات/ توضیحات و تذکرات ضروری:
  • شرکت برای عموم آزاد است.
  • هر طراح می‌تواند حداکثر با ارایه 3 اثر در این رویداد هنری شرکت کند.
  • خلق آثار ارسالی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. در صورت انجام کار گروهی، نام تمامی افراد باید ذکر شود. در صورت برگزیده شدن این گونه آثار، جایزه به صورت مشترک به صاحبان اثر تعلق دارد.
  • لازم است طرح مورد نظر به ‌صورت آيكونيك  يا تصويری (شمايلی) باشد. نوشتار نماد می‌تواند به صورت‌های زیر طراحی شود: كاليگرافيك يا خوشنويسانه/تايپوگرافيك يا حروفچينانه (منطق حروفچينی)/ هند رايتينگ يا دست‌نويسانه.
  • آثار ارسالی باید بصورت لوح فشرده در قالب فایل دیجیتالی با فُرمت جی پگ و در قطع بزرگترین ضلع 35 سانتی‌متر و با کیفیت 300 دی.پی.آی، باشد.
  • ضروری است به ­همراه لوح فشرده، مشخصات هنرمند (شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، خلاصه­ سوابق علمی، هنری، پژوهشی  و یک قطعه عکس پرسنلی) و توضیحات تکمیلی ارسال شود.
  • مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی­رایت به عهده ارسال کنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال‌کنندگان آثار، مسئول بوده و هیچ­گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانۀ فراخوان نیست.
  • این وزارت کلیه حقوق چاپ، تکثیر و همچنین نشر الکترونیک و ارائه نمایشگاهی و هرگونه بهره‌برداری از طرح برگزیده را برای خود محفوظ دانسته و دبیرخانه مجاز خواهد بود از تصاویر آثار ارسالی در تبلیغات فرهنگی خود و پروژه برند ملی گردشگری ایران استفاده کند.
  • به بهترین طرح انتخابی توسط هیات داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
  • مهلت ارسال آثار:
  • مهلت ارسال آثار 10 بهمن ماه 1398
  • نشانی ارسال آثار و شماره تماس دبیرخانه :
  • نشانی: تهران ، خیابان آزادی، نبش رودکی، ساختمان حج و زیارت، معاونت گردشگری، طبقۀ اول، دفتر مطالعات آموزش گردشگری. تلفن: 66582244»
تصاویر
  • فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: